Jauniem un uzņēmīgiem cilvēkiem Latvijā ir daudz jaudīgu ideju, biznesa plānu un ieceru, kā padarīt savu un apkārtējo dzīves labākas, kādus jaunus pakalpojumus piedāvāt un preces ražot.

Tāpēc arī tiek dibināti jauni uzņēmumi, biedrības un apvienības. Un visi šie jaunie entuziasti vēlas pievērst sev uzmanību, piesaistīt investorus un arī veidot sava jaunā zīmola tēlu. Kā to šodienas informācijas pārpilnībā  paveikt? Kā tikt pamanītiem un pierādīt sevi tad, kad par tevi vēl neviens neko nezina?

Viena no svarīgākajām vietām, kas palīdzēs ikvienam kļūt atpazīstamam, ir internets. Tas nodrošina tik ātru un iespaidīgu informācijas apriti, ka pat acis nenomirkšķināsiet, kad jau vairāki simti un tūkstoši cilvēku būs pamanījuši informāciju par jauno uzņēmumu vai zīmolu. Atpazīstamība internetā ir jāveido pārdomāti, izvēloties efektīvākos rīkus.

Viens no tiem ir sociālie tīkli. Tajos informācija tiek straumēta nepārtraukti. Un ar informāciju notiek arī aktīva dalīšanās. Tas ir kā sniega bumbas efekts. Tikai jāpieliek lielas pūles, lai informācija, kas sociālo tīklu kontos tiek ievietota, būtu saistoša un uzrunājoša, radītu vēlmi ar to dalīties savu draugu ziņu plūsmā.sociālie tikli

Sociālajos tīklos veiksmīgi uzmanību piesaista dažādas iepazīšanās akcijas un konkursi, kuros sekotāji var iegūt kādu preci vai pakalpojumu, ko piedāvā jaunais uzņēmums. Tādā veidā jau var iegūt pirmos sekotājus un auditoriju, kurai izvietot ziņojumus un reklāmas. Reklāma sociālajos tīklos arī ir pierādījusi savu efektivitāti, tāpēc par to noteikti nevajadzētu aizmirst.

Protams, internetā par atpazīstamību gādā ne tikai sociālie tīkli. Tā savā ziņā ir tikai ēsma, kurai patiesībā ir jānoved pie mājaslapas. Un tajā noteikti ir jāiegulda daudz enerģijas un savas pašas labākas idejas, jo no tā iespaida, kādu radīs mājaslapa, būs atkarīgs ļoti daudz. Tas parādīs, cik profesionāli ir jaunie uzņēmēji, kādas ir viņu ambīcijas un mēķi.

Kā viņi var sevi prezentēt, kā pārvalda mūsdienu tehnoloģiju sniegtās iespējas. Un ar šo jautājumu parasti jaunajiem nav problēmu, jo viņi taču ir uzauguši kopā ar datoriem un internetu. Veiksmīgas mājaslapas sagatavošana un palaišana ir viens solis, bet vajadzētu arī parūpēties, lai šī mājaslapa būtu viegli pieejama un pamanāma internetā.

Un to labi paveiks SEO optimizācija. Tā ir meklētājprogrammu optimziācija, kas panāk, ka mājaslapa nonāk organisko rezultātu TOP vietās. Tad, kad Google meklētājā kāds ievada atbilstošu atslēgvārdu, tad rezultātu saraksta augšgalā parādās šī mājaslapa. Un tas garantē, ka to atvērs daudz vairāk interneta lietotāju, nekā tad, ja mājaslapai nebūtu veikta SEO optmizācija.

Tāpēc jaunajiem uzņēmējiem jau laikus jāpadomā par tādām specifiskām digitālā mārketinga niansēm, kāda ir SEO optimizācija, Google reklāma, profesionālas reklāmas kampaņas, arī profesionāla Facebook reklāma. Jā, aģentūras arī piedāvā uzņēmējiem izveidot un pārvaldīt sociālo tīklu kontus, televizijapalielinot to efektivitāti un piesaistīto klientu skaitu.

Protams, ka jauna uzņēmēja atpazīstamība jāveido ne tikai internetā. Lieti noderēs piedalīšanās sabiedriskos pasākumos, parādīšanās cilvēkos, varbūt var īstenot kādu sociālu akciju vai kampaņu, runāt par tēmām, kas ir aktuālas pašiem un citiem līdzīga vecuma jauniem cilvēkiem. Par sevi jāliek runāt. Tagad ir dažādi jauniešu TV un radio raidījumi, kur ēterā uzaicina jaunus un spilgtus cilvēkus.

Ja izdodas izmantot šādu iespēju, tad atpazīstamība vēl vairāk palielināsies. Katram uzņēmumam un produktam noteikti būs savs ceļš ejams, tāpēc var variēt ar pieejamajiem rīkiem un līdzekļiem, lai veidotu savu tēlu un mārketingu. Un jāatgādina, ka labu slavu un reputāciju ir jāveido ilgi, bet to ātri var zaudēt, tāpēc jādomā par katru savu soli, jo tagad jūs esat sava uzņēmuma seja. Un tā ir jāparāda tajā labākajā gaismā.